پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4321
-
الف
+

رسانه‌های انگلیسی: «فروشنده» نماد اعتراض به سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ

رسانه‌های انگلیس به انتشار گزارش‌هایی پیرامون «فروشنده» به عنوان نماد اعتراض به سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ پرداختند.

رسانه‌های انگلیس به انتشار گزارش‌هایی پیرامون «فروشنده» به عنوان نماد اعتراض به سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ پرداختند.

رسانه‌های گروهی انگلیس روز دوشنبه ضمن انتشار گزارش‌هایی در مورد نمایش فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی در میدان ترافالگار لندن و اعطای جایزه اسکار به این اثر، عنوان کردند فیلم فروشنده بهانه‌ای برای اعلام مخالفت با سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شد.

به گزارش آی‌فیلم، روزنامه گاردین روز دوشنبه در گزارشی به قلم «کاترین شورد» نوشت: اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار 2017 را برای دومین بار کسب کرد.

این روزنامه افزود: فرهادی 44 ساله در مراسم اسکار شرکت نکرد چون شرایط اخذ ویزا برای ورود به آمریکا را «غیرقابل قبول» خوانده بود.

گاردین ادامه داد: او پیشتر درصدد بود تا در این مراسم شرکت کند و در رابطه با شرایط ناعادلانه ای که برای مهاجران و شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران برای سفر به آمریکا، ایجاد شده است، صحبت کند.

این روزنامه افزود: به نظر می‌رسد که حمایت حاضران در مراسم اسکار از فیلم آقای فرهادی، در انتقاد به فرمان های ضدمهاجرتی آقای ترامپ بوده است.

گاردین اضافه کرد: فروشنده در جشنواره فیلم «کن» که در ماه «می» گذشته برگزار شد، جایزه بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) را دریافت کرد.

روزنامه گاردین نوشت: فرهادی پیشتر اولین جایزه اسکار را برای ایران به خاطر فیلم «جدایی نادر از سیمین» در سال 2012 دریافت کرد. اکنون دریافت دومین جایزه اسکار او را در ردیف شخصیت های مشهوری همچون فدریکو فلنی و اینگمار برگمن قرار می دهد.

گاردین همچنین اشاره کرد که در جریان مراسم اسکار سال جاری، یاد عباس کیارستمی، کارگردان برجسته ایرانی که بالغ بر 70 جایزه در جشنواره های بین المللی دریافت کرده بود، گرامی داشته شد. کیارستمی در جولای 2016 در پاریس بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

این روزنامه افزود: پس از درگذشت کیارستمی، اصغر فرهادی دوست نزدیکش در گفت وگو با گاردین بیان داشت: او عارفی بزرگ هم در سینما و هم در زندگی شخصی اش بود. فقط سینما نیست که مردم بزرگی را از دست داده بلکه دنیا از داشتن او محروم شده است.

گاردین نوشت: شامگاه یکشنبه در میدان ترافالگار لندن نیز فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی به پیشنهاد صادق خان شهردار لندن، به صورت رایگان به نمایش گذاشته شد.

این روزنامه افزود: کارگردان فیلم فروشنده و نامزد دریافت جایزه اسکار در پیامی ویدئویی به ده‌ها هزار تن از معترضینی که در لندن تجمع کرده بودند گفت که اتحاد در برابر فرمان ضد مهاجرتی ترامپ «قدرت ایستادگی در برابر فاشیسم و پیروزی در برابر افراط‌گرایی» را می‌دهد.

گاردین اضافه کرد: نمایش فیلم فروشنده در لندن، باهدف نشان دادن وحدت و مقاومت علیه فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که بر اساس آن شهروندان هفت ‌کشور برجسته اسلامی از جمله ایران، عراق، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن قادر به ورود به آمریکا نیستند، صورت گرفت.

روزنامه دیلی تلگراف نیز با انتشار مقاله ای به قلم «بارنی هندرسون» عنوان کرد: «فیلم فرشنده فرهادی، برنده بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار 2017 شد و به او اجازه داد تا علیه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ اعتراض کند».

این روزنامه انگلیسی افزود: فیلم فروشنده اصغر فرهادی بهانه ای برای اعلام مخالفت با فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به خاک آمریکا شد.

دیلی تلگراف نوشت: علاوه بر فرهادی که اعلام کرد به نشان اعتراض در مراسم شرکت نخواهد کرد، 6 کارگردان نامزد دریافت بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز به طور بی سابقه ای با وی اعلام همبستگی کردند.

این روزنامه انگلیسی افزود: آنها ضمن انتشار بیانیه ای مشترک در محکومت جو فاشیستی موجود در آمریکا اعلام کردند که فارغ از اینکه چه کسی جایزه اسکار امسال را کسب خواهد کرد، این جایزه متعلق به آنهایی است که برای ایجاد وحدت و یکدلی تلاش می کنند.

نشریه خبری ایندیپندنت نیز در گزارشی روز دوشنبه نوشت: اصغر فرهادی با کسب جایزه اسکار برای فیلم فروشنده اش به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، به فرمان ضدمهاجرتی ترامپ تودهنی زد.

این نشریه خبری افزود: فیلم یاد شده پس از آنکه مشخص شد فرمان ضدمهاجرتی ترامپ مانع از ورود فرهادی به آمریکا خواهد شد، طی چند وقت اخیر در صدر رسانه ها بوده است. هر چند دادگاه آمریکا بعدا این فرمان را تعلیق کرد اما فرهادی تصمیم گرفت که به طور کلی در مراسم شرکت نکرده و آن را بایکوت کند.

شمار دیگری از رسانه ها و جراید انگلیسی نیز به انعکاس مراسم اکران فیلم فروشنده در میدان ترافلگار لندن که عصر گذشته صورت گرفت پرداختند.

ایونینگ استاندارد نوشت: هزاران معترض به احکام ضدمهاجرتی ترامپ به تماشای فیلم سینمایی فروشنده، نامزد دریافت بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار 2017 در میدان ترافالگار نشستند.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر